hari-hari dalam hidupku

"hasbunallahu wa ni'mal wakiil, ni'mal maula wa ni'man nashir.. cukuplah Allah sebagai penolong kami, sebaik-baik pelindung dan Dialah sebaik-baik pembantu"

Apr 15, 2011

perjalananku

salam alaik~

sedar tak sedar rupanya dah nak habis tahun 1.. exam dah semakin hampir.. syllabus ade lg tak hbs, revision dekat kelas pun belum start.. argh! rasa sangat tertekan.. owh ya, lupa nak update blog masa mula2 sampai sini.. meh aku cerita sikit pasal my new life dekat negara orang..

11/3/2010
tarikh keramat dalam alam remajaku. tarikh dimana kehidupan baru aku akan bermula ; result SPM 2009~ yeah. inilah dia. syukur alhamdulillah, aku dpt result cemerlang walaupun aku tak berjaya dapatkan straight As. dalam 13 subjek, hanya dpt 9A.. pada zahirnya aku rasa gembira, tp sbnrnya aku rasa sedih sbb xdpt ape yang aku inginkan.. tapi xpelah.. mungkin Allah nak uji..

12/3/2010
pagi2 lagi mak ayah aku suruh bersiap sebab nak pergi daftar untuk mohon belajar luar negara.. kami pergi ke rumah agensi tu di bangi ; Akademi Quran Medic Malaysia (AQM).. alhamdulillah dengan result aku tu membolehkan aku amik medic di timur tengah, iaitu zagazig, mesir.

19/9/2010
masa yang ditunggu tunggu tiba.. pukul 10.30 pg aku berlepas ke bahrain, transit 3 jam then baru ke mesir. 1st time naik gulf air..

kat sini, bermula kehidupan baru aku.. tanpa keluarga disisi, tanpa kawan2 lama.. kat sini kena berdikari, semua buat sendiri.. dan kat sini bermula dapat kawan baru.. 2 bulan pertama aku ada konflik dengan housemate.. bulan seterusnya aku keluar dan tinggal dengan senior sekolah. dan bulan seterusnya sampai skarang aku pindah lg ke rumah lain, di kafr dzin. i'm the only one 1st year dlm rumah tu. sorng tahun 2, dan sorng lg tahun 3..
kholas! malas nak cerita pasal konflik. bek g makan corn flakes lg best. haha. lg pun semua dah settle. xperlu di simpan lama2 dalam hati. nant berkulat pula. ahaks.

baik2.. balik ke pangkal cerita.. xsampai sebulan pun lagi dah nak exam.. aku kene berusaha lebih lagi untuk dapatkan mumtaz.. doakan aku berjaya keyh.. aku akan doakan jugak rakan2 aku berjaya.. dunia dan akhirat.. semoga Allah permudahkan urusan kita semua.. amin.. insyaAllah.. cukup stakat ni. SELAMAT BELAJAR!! :)

No comments: