hari-hari dalam hidupku

"hasbunallahu wa ni'mal wakiil, ni'mal maula wa ni'man nashir.. cukuplah Allah sebagai penolong kami, sebaik-baik pelindung dan Dialah sebaik-baik pembantu"

Dec 16, 2011

Bicara Hati 1



Andai satu hari nanti,
Kita ditakdirkan bersama,
Melayari bahtera kehidupan,
Usah kau impikan selaut sutera keindahan,
Usah kau igaukan kasih yang menggunung tanpa puncak,
Juga usah kau harapkan kesempurnaan diri ini.


Aku bukan Siti Khadijah, Mahupun permata Siti Fatimah,
Aku bukan Siti Aisyah, Mahupun ummul mukminin lain,
Bukan juga Rabiatul Adawiyah, wanita sufi terpuji,
Juga tidak mencapai martabat Siti Maryam, Masyitah, Asiah, Sumaiyah.


Mengertilah dengan kewarisan keislaman,
Aku hanyalah wanita akhir zaman,
Yang cuba mempertahankan maruah,
Dan kesucian diri sebagai muslimah,
Berlandaskan garisanNya,
Dalam mengharungi kegawatan masa kini,
Yang serba palsu dan penuh onak duri,
Dengan kemampuan sekuman cuma.


Aku tidaklah sempurna,
Mengharapkan kehadiranmu nanti,
Menyempurnakan kehidupan kita,
Bimbinglah aku ke jalanNya,
Membawa kecintaan lebih kepadaNya.


Demi keranaNya semata,
Tidak kutagih apa2 darimu,
Cuma kupohon sebuah pengertian,
Dan kasih sayang suci,
Bahawa aku adalah amanat untukmu,
Andai ditakdirkan kita bersama....


"Saya belum tentu menikahi orang yang saya cintai,
tapi saya akan mencintai siapa pun yang akan saya nikahi."





mata masih tak mahu lelap.
jumaat.
2.47 am.
Az-zagazig, Egypt.

No comments: